Pazartesi, Ağustos 13, 2007

D Spor, BJK TV, Futbol Smart, Kanal D'de TST

2003'te NetHavadis.Com ve Ofis TV'de çalışırken "Medyada TST" bölümünün seyri biraz değişti. Şu ana kadar basında çıkan yazılarımı bir okur olarak gönderiyordum. Ama artık haberci olduğumu söyleyebilirim" diye yazmıştım. Medya sektörüne birkaç yıl ara versem de 2006 yılında yeniden başladım. Bu sefer profesyonel bir televizyoncu olarak... Şu an sene 2007... Doğan TV Center'ın spor servisinde çalışıyorum şimdilik... D Spor, BJK TV başta olmak üzere bu yayın grubunun tüm kanallarının spor haberlerinde benim bir montajımı, çevirimi, röportajımı görmeniz mümkün... BJK TV'de "Basın Tribünü"nün prodüktörüyüm. Başta "Atletizm Dünyası" ve "Plaj Futbolu" olmak üzere D Spor'da tamamen benim çevirdiğim programlar yayınlanıyor. Nascar yarışlarının yönetmeniyim. Diğer programlarda, özellikle de "Sport Center"da rejide yönetmenlere yardım ediyorum, yani bir nevi yönetmen yardımcısıyım. Burada yaptığım tüm haberleri, çalıştığım tüm programları, hazırladığım tüm bültenleri yayınlamam imkansız, fakat birkaç örnek vermek istiyorum.
31 Aralık 2006 günü D Spor'da yayınlanan ve Tuba Yurcu'nun hazırlayıp sunduğu "Ar+ıFutbol" programının sonunda "Turgay Tarcan" olarak ismim geçmişti. Sabri Sarıoğlu'yla ilgili bu belgeselde adımın geçmesi benim için bir ilkti. Dergilerde, gazetelerde 90'ların başlarından beri adım geçti ama televizyonda ilk kez bu programda adım geçmişti. Ben de hatıra olarak bunun kaydını aldım ve sizlerle paylaşmak istedim...



Rejilerde çalıştığım zamanlardan tatlı bir anıyı sizlerle paylaşmak istiyorum. Rejide çalışırken spiker Tuba Yurcu'yu "Sport Center" programında güldürmüştük, çünkü bizi rejide gülme krizi tutmuştu. Rejide gülenlerden biri de bendim. Herşey üst üste geldi. Ben zaten son sayarken geyirdiğim için konsantrasyonumu ve ciddiyetimi kaybetmiştim. Daha sonra prompter bozulması, yorumcunun Kuşum Aydın'ın mutfağında birşeyler yemesi, Adem Dursun'un zenci futbolcu sanılması falan derken uçtuk :D 2 Nisan'da yayınlanan bu program 21 Nisan Cumartesi gecesi yayınlanan Okan Bayülgen'in programına nasıl yansıdı? Türk televizyon tarihine geçecek olan bu bombayı mutlaka izleyin... Bu kaza Şafak Sezer'i bile gülmekten yerlere yatırdı.



Bir kaza daha... Bu sefer kamera arkasında değil, kamera önündeyim. D Spor'da yayınlanan, Tuğba Ağaoğlu'nun sunduğu ve Yalçın Dümer'in konuk olduğu "Günaydın Spor" programında bugün yorumcu Nejat Sayman'a akış götürdüğümde yanlışlıkla kadraja girip gözüktüm. Şaşkınlık dolu bakışlarımdan nasıl dumur olduğum belli oluyor. Ne yapayım? Kameramanlar "Verebilirsin" demişlerdi. :D O kadar da dikkat ettim. YouTube'daki canlı yayın kazalarına gülerken kendimin de bir canlı yayın kazasına kurban gidebileceğimi düşünmemiştim.



Doğan TV Center'da çalışmaya başladığımdan beri birçok Makina ve Beyaz Show'u çıplak gözle seyretme şansına sahip oldum. Zaten stüdyoları ortak kullandığımız için dekorlarını neredeyse her gün görüyorum. 2006-2007 yayın döneminde seyirci olarak gittiğim programlar da oldu... İşte ilk gittiğim Makina ve Beyaz Show... Okan Bayülgen'in arkasının sağ üstündeki gözlüklü benim... Beyazıt Öztürk'ün konuştuğu gencin çarpraz sol üstünde, arkada görünen de benim... Reklamlarını YouTube'da izleyebileceğiniz kuzenim Mert de bir ara seyircilerin arasında görünüyor.



29 Mart 2007 tarihinde eski Beşiktaş oyuncusu, günümüzün teknik direktörü "Şifo" lakaplı sayın Mehmet Özdilek'le röportaj yapmıştım. BJK TV ve D Spor için yaptığım birçok röportajdan sadece bir tanesi...



Şu ana kadar D Spor kanalında birçok program çevirdim. Örneğin Kayak Dünyası (Alpine Sky World), World of Athletics (Atletizm Dünyası) ve Inside The PGA Tour gibi... Fakat hiçbirinde seslendirme yapmamıştım. Hatta hayatımda hiç seslendirme yapmamıştım. Ama bu sefer az da olsa yaptım. Sesimi tanımayanlar için hangi ses olduğunu söyleyeyim. Başında "hoşgeldiniz" diyen ses benim.. "Hey dostum, nasıl gidiyor?" kısmından daha iyi anlayabilirsiniz. Asıl seslendirenler Cihan Eldem ve Eren Yazıcıoğlu'na da çok teşekkürler... İşte ilk seslendirmem...



Otobiyografi videolarımın 8.sini yapmam gerektiğini düşündüğümde bir televizyoncu olarak hayatıma yansıyanları koymak zorunda kaldım. En son 7.sini yaptığımda askerlik anılarımı kullanmıştım ama bu sefer bir televizyoncu olarak TST'nin hayatını konu edindim daha çok... Tabii ki 1996'dan beri hayatıma yansıyan başka anılarım da görünmekte ama yukardaki videolarda göremediğiniz bana yayınlarda yapılan teşekkürlerden örnekler sundum... Novak Djovovic'in şampiyon olduğu Avustralya Açık tenis turnuvası, Rugby turnuvası ve Nascar gibi yayınlarda bulundum. Bana bu yayınlarda teşekkür ediliyor. Montaj ve rejicilik yaptığım Sport Center programında da bana teşekkür ediliyor. Sokak röportajlarımın yanı sıra Şifo Mehmet Özdilek, Elvir Baliç ile yaptığım röportajlardan kesitler var. Bunların arasında en komiği de aslında "Basın Tribünü" için yaptığım ama aylar sonra "Taraftar TV"ye koyduğumuz, YouTube'da "Komik Adam'la Röportaj" başlığı altında da izlediğiniz röportajım...



Bu videoda ise 24 Aralık 2007'de BJK TV için yaptığım Beşiktaş hakkındaki sokak röportajlarımı izleyebilirsiniz. Aslında daha önce defalarca röportaj yaptım ama bir röportajımda ilk kez burada görünmüştüm...



16 Ekim 2008'de Güngören Belediyespor futbolcuları Hamza Akaydın ile Harun Tekin ve teknik direktörü Turhan Özyazanlar ile D Spor kanalı için yaptığım röportajı buradan izleyebilirsiniz.



D Spor'da yayınlanan Nascar araba yarışlarının jeneriği işte bu...



25 Nisan 2008 tarihinde ertesi günü oynanacak Galatasaray & Fenerbahçe derbi maçı için nostaljik bir klip yapmıştım D Spor'a... Tarihe gömülmesin, herkes istediği an izleyebilsin diye buraya da koymaya karar verdim.



Mayıs 2008'de İstanbul Cup için ülkemize gelen ünlü Rus tenisçinin düzenlediği basın toplantısında ben de vardım ve ona iki soru sordum. Tenis dünyasının önde gelen bayan oyuncularından biri olan Elena Dementieva'ya soru sormak öyle herkese nasip olmayacağı için hatıra olarak görüntüyü aldım ve sizlerle paylaşıyorum. Aslında İngilizce soracaktım ama herkes anlasın diye İngilizce sormak yasaktı. Ben de tercüman vasıtasıyla sordum.



20 Mayıs 2008'de Kylie Minogue Türkiye'ye gelmişti ve bu konsere ben de gitmiştim. Doğan Haber Ajansı'nın çektiği ve birçok kanalda yayınlanan görüntülerde arkada küçücük de olsa görünüyorum...



11 Eylül 2008'de Kartalspor'un teknik direktörü Mehmet Altıparmak ve futbolcuları Gökhan Güney ile Ümit Tütünci'yle D Spor'da yayınlanan "1. Lig Analiz" programı için röportaj yaptım. Röportaj 12 Eylül 2008'de yayınlandı. Bakalım Kartalspor cephesinde Kasımpaşa maçının hazırlıkları nasıl geçmiş?



Bunlar ise 2007-2008 yıllarında bana programlarda yapılan teşekkürlerden örnek...



28 Kasım 2008 tarihinde yaptığım, 10 dakika süren "Taraftar Derbiye Hazır" adlı kendime ait ilk programımın 2,5 dakikalık haber için kısaltılmış versiyonunu bu videodan izleyebilirsiniz. 2007'nin başlarından beri muhabirlik, prodüktörlük yaptığım birçok program oldu ama ilk kez kendim anons yaptım.



NOT: Çevirdiğim programları koyamasam da çevirdiğim haberleri http://cevirilerim.blogspot.com/ adresinden okuyabilirsiniz.

Etiketler: , ,

0 Comments:

Yorum Gönder

<< Home